Great/Interesting Finds

User avatar
abrahamstechnology

08 Oct 2019, 16:58


davkol

08 Oct 2019, 20:19


User avatar
PlacaFromHell

08 Oct 2019, 21:44

Holy shit, those are HTK switches!

User avatar
JP!

09 Oct 2019, 06:19

mr_a500 wrote:
02 Oct 2019, 21:21
Gah! I wanted to try for that TI keyboard! Oh well, I guess I'm doomed.
Thanks for holding off. I was able able to get it! I'll be sure and share some pics once it arrives. I swear I'm like done with buying stuff for a while. I can quit anytime I want, I swear. :roll:

mr_a500

09 Oct 2019, 15:22

Holy crap! $355 US! That's more than I paid for my APL beam spring! At least the shipping would have been super cheap - even for Canada (which is very unusual). It was only $17.25 to Canada, instead of the current shipping price of $80-100.

Well I'm glad somebody here got it, so we can see some nice photos. :)

User avatar
JP!

09 Oct 2019, 15:48

mr_a500 wrote:
09 Oct 2019, 15:22
Holy crap! $355 US! That's more than I paid for my APL beam spring! At least the shipping would have been super cheap - even for Canada (which is very unusual). It was only $17.25 to Canada, instead of the current shipping price of $80-100.

Well I'm glad somebody here got it, so we can see some nice photos. :)
Haha. Well I'd pay at least $355 for your APL beam spring + shipping :lol:

Also here is a collection of pictures from my research although I don't have it yet. This keyboard was spectacularly filthy before cleaning.
https://www.flickr.com/photos/142937728 ... 1258884138

mr_a500

09 Oct 2019, 15:52

JP! wrote:
09 Oct 2019, 15:48
Haha. Well I'd pay at least $355 for your APL beam spring + shipping :lol:
OK deal! But shipping will be $2000. (...plus shipping)

User avatar
JP!

09 Oct 2019, 15:56

mr_a500 wrote:
09 Oct 2019, 15:52
But shipping will be $2000. (...plus shipping)
So $355 + $2000 Shipping + Shipping? :mrgreen:
Spoiler:
ship-shipping-ships.jpg
ship-shipping-ships.jpg (72.11 KiB) Viewed 5614 times

mr_a500

09 Oct 2019, 16:08

:lol:

spedlike

10 Oct 2019, 09:39


xxhellfirexx

10 Oct 2019, 19:39


User avatar
User101

10 Oct 2019, 19:54

xxhellfirexx wrote:
10 Oct 2019, 19:39
Soviet buckling springs with cable

https://www.ebay.com/itm/323943980145
viewtopic.php?f=2&t=21151
Lookin good but shipping more than the keyboard itself...

User avatar
Keybug

10 Oct 2019, 20:48

What's with the high bids on this one? Not even a Nixies one... https://www.ebay.de/itm/SIEMENS-NIXDORF ... SwuBVdntbB

Wazrach

10 Oct 2019, 20:56

xxhellfirexx wrote:
10 Oct 2019, 19:39
Soviet buckling springs with cable

https://www.ebay.com/itm/323943980145
viewtopic.php?f=2&t=21151
I still have that, although it's completely disassembled. Definitely cool if you put IBM flippers and barrels inside, but otherwise it's really not worth it.

That's just my experience though. Maybe this NOS model will be consistent and feel better. I'd like to see Chyros review that.

eXeP

14 Oct 2019, 15:15

A beautiful keyboard for Swedish enthusiasts
https://www.tradera.com/item/340854/368 ... mkopplare-

Anyone have any info on this one, I would be very interested!

Lanrefni

17 Oct 2019, 11:24

Old ergonomic board with what looks like white alps,a big ass 2U Esc key,and a big ass Enter.

Alps Electric KCLBA013 green alps and uses what looks like a speaker plug to connect to the computer.

User avatar
Gamuholic

17 Oct 2019, 15:10

I have one of these. It's a KB-7001. I love it, but my switches are probably only 6/10 and need to be cleaned. Also, it's a bit light, but not terrible. Overall I definitely recommend it.

User avatar
flowerlandfilms

17 Oct 2019, 16:14

Needed something to store my keyboards in, so I bought a Compaq Server cabinet from a Tile shop for 100 bucks.
CP1.jpg
CP1.jpg (236.5 KiB) Viewed 5072 times
CP2.jpg
CP2.jpg (325.82 KiB) Viewed 5072 times

sl70309

18 Oct 2019, 02:53


User avatar
swampangel

22 Oct 2019, 16:25

Apparently nearly-new Omnikey 101 for auction https://www.ebay.ca/itm/northgate-omnik ... 3914292620

Will probably sell for a decent amount but you never know, someone might get lucky with a snipe

PancakeMSTR

22 Oct 2019, 18:10

[Vintage keyboards in Forest City PA]

Image

At least eight really nice vintage keyboards. I tried to buy them, but the fucker backed out of shipping them to me at the last minute, so I'll try and pay it forward, so to speak. All I ask is that if someone does end up picking boards up from this listing, they consider sending me a few. I'd pay shipping.

You can probably pick them up for $5 each.

xicanoink

23 Oct 2019, 23:12

4 of 'em, no auction, buy it now! No IBM label tho....
https://www.ebay.com/itm/1391472-IBM-SS ... 0005.m1851

User avatar
User101

23 Oct 2019, 23:20

xicanoink wrote:
23 Oct 2019, 23:12
4 of 'em, no auction, buy it now! No IBM label tho....
https://www.ebay.com/itm/1391472-IBM-SS ... 0005.m1851
Well theres the proper label on the back. I guess you can add a badge if you fancy.

xicanoink

24 Oct 2019, 18:05

Oh nice, brand new in box Arabic Model M's!
https://www.ebay.com/itm/New-ibm-model- ... 0005.m1851

User avatar
Keybug

25 Oct 2019, 17:35


User avatar
inmbolmie

25 Oct 2019, 18:50

Keybug wrote:
25 Oct 2019, 17:35
Very pleasant form factor beamspring!
:o :o :o Yeah! I like these 60% keyboards... but in this case that thing would take 60% of my entire apartment to fit inside! :mrgreen:

Slom

25 Oct 2019, 19:58

Ohh, a local fellow :) A bit heavy though, and at some point in the past I resolved to not pay more than 100 bucks for my beam springs

By what definition is that 60%?

Lanrefni

26 Oct 2019, 02:45

Quadex Q 5000 ,not sure what kind of switches but it looks old and is kinda huge.

User avatar
User101

26 Oct 2019, 06:11

Lanrefni wrote:
26 Oct 2019, 02:45
Quadex Q 5000 ,not sure what kind of switches but it looks old and is kinda huge.
It's most likely microswitch. From the keycaps and shape of spacebar.


Post Reply

Return to “Other external”